Service

/
Service

Bestellen bij de WandelExpert:

Bij de WandelExpert bestelt u gemakkelijk en snel de wandelartikelen waar u naar op zoek bent. Voeg het product toe aan uw winkelwagen en binnen een paar klikken is uw bestelling geplaatst. Vervolgens krijgt u een mailbevestiging van uw bestelling zodat u zeker weet dat de order goed is doorgekomen. En op de door uw gekozen bezorgdatum wordt uw bestelling thuisbezorgd, wel zo gemakkelijk! Meer informatie over bestellen vindt u hieronder.

Heeft u het juiste product gevonden? Fijn! U bent nog maar een paar klikken verwijderd voordat uw bestelling wordt thuisbezorgd of afgehaald kan worden.

  1. Plaats de gekozen artikelen in uw winkelwagen.
  2. Ga naar uw winkelwagen en controleer uw bestelling.
  3. Ga door met bestellen en kies of u nieuw bent bij de WandelExpert of dat u al een account hebt. Wanneer u nieuw bent, zult u nog een aantal gegevens moeten invullen. Heeft u al een account aangemaakt? Dan is dit niet meer nodig.
  4. Kies vervolgens uw bezorgmethode. U kunt kiezen of dat u uw bestelling wilt laten bezorgen op een door uw gekozen adres of dat u deze zelf wilt ophalen in ons magazijn in Waalwijk.
  5. Daarna selecteert u de lever- of afhaaldatum wanneer het u het beste uitkomt.
  6. Kies hierna uw betaalmethode. In de laatste stap controleert u de bestelling. Klopt alles? Plaats dan uw bestelling.

U kan bestellen als gast of via een account. Wanneer u als gast uw bestelling plaatst, zult u alle gegevens moeten invoeren, ook wanneer u nog een keer een bestelling plaatst. Wij raden u aan om via een account te bestellen. Dit biedt de volgende voordelen:

  1. U hoeft uw gegevens maar één keer in te vullen;
  2. U kunt gemakkelijker inloggen;
  3. U ziet meteen het besteloverzicht.

U kunt aan de URL zien dat de WandelExpert een beveiligde internetverbinding gebruikt. De URL begint namelijk met https:// in plaats van het vaak geziene http://. De letter ‘s’ staat in dit geval voor ‘secure’ (veilig). Daarnaast ziet u aan het slotje vooraan in de adresbalk dat alle (persoonlijke) gegevens goed beveiligd zijn. U hoeft u dus geen zorgen te maken!

U kunt aan de URL zien dat de WandelExpert een beveiligde internetverbinding gebruikt. De URL begint namelijk met https:// in plaats van het vaak geziene http://. De letter ‘s’ staat in dit geval voor ‘secure’ (veilig). Daarnaast ziet u aan het slotje vooraan in de adresbalk dat alle (persoonlijke) gegevens goed beveiligd zijn. U hoeft u dus geen zorgen te maken!

Betalen bij de WandelExpert:

Bij de WandelExpert betaalt u zoals u wilt: vooraf of achteraf. Er zijn diverse betaalwijzen mogelijk, zoals iDeal, creditcard, Afterpay. En welke methode u ook kiest, u betaalt altijd veilig! De WandelExpert is namelijk aangesloten bij organisaties die u als consument extra goed beschermen. Dit verzekert u dat u veilig en zonder zorgen bij de WandelExpert kan bestellen. Meer informatie over betalen vindt u hieronder.

Bij de WandelExpert heeft u de keuze uit verschillende betalingsmethodes. Zoals iDeal, Creditcard of Afterpay. Of betaal direct bij levering met PIN. Welke methode u ook kiest, u betaalt altijd veilig!

Betalen met iDeal
Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, bunq, ING, Knab, Rabobank, de Volksbank (SNS, ASN Bank en Regiobank), Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers? Dan kunt u bij de WandelExpert snel en gemakkelijk het bedrag betalen via de vertrouwde en veilige online betaalomgeving van uw eigen bank. U hebt hiervoor geen speciale software nodig. Bovendien is betalen met iDeal bij de WandelExpert altijd gratis.

Betalen met creditcard
Bij de WandelExpert kunt u ook betalen met een creditcard van MasterCard en Visa. Geef dit aan bij uw bestelling en vul uw creditcardnummer, vervaldatum van uw creditcard en CID/CVC-code in. Deze gegevens worden vervolgens beveiligd verstuurd naar de creditcardmaatschappij. Betalen met creditcard is bij de WandelExpert altijd gratis.

Betalen met Afterpay
Wilt u graag achteraf betalen? Dat is mogelijk met Afterpay. Wanneer u hiervoor kiest, ontvangt u via e-mail een digitale factuur van Afterpay. Ter goedkeuring van uw verzoek om achteraf te betalen, voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert namelijk een strikt privacy beleid. Mocht u verzoek onverhoopt niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk nog altijd uw bestelling betalen met een andere betaalmethode. Bij vragen mag u altijd contact opnemen met AfterPay. Wanneer u voor de eerste keer via AfterPay betaald, mag het bedrag van uw bestelling niet hoger zijn dan €1.500,-. Bent u al bekend bij AfterPay? Dan kunt u achteraf betalen tot een maximumbedrag van €4.000,-. De extra kosten voor AfterPay bedragen €4,95. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de AfterPay website.

Keuze betaalmethode is afhankelijk van de bezorgmethode Afhankelijk van de gekozen bezorgmethode kunt u tijdens het bestellen kiezen tussen de verschillende betaalmethodes:

  1. PostNL pakketdienst: iDeal, MasterCard, Visa, Afterpay of overboeking
  2. Afhalen in ons magazijn in Waalwijk: iDeal, MasterCard, Visa, Afterpay, overboeking of pinnen bij afhalen
  3. PostNL afhaalpunt: iDeal, MasterCard, Visa, Afterpay of overboeking

Bovenstaande betaalmethodes zijn enkel van toepassing tijdens het bestellen. U kunt bijvoorbeeld niet betalen met een creditcard bij afhalen, dit is enkel vooraf mogelijk.

Betaald met iDeal maar geen bevestiging gehad
Heeft u betaald met iDeal, maar heeft u nog geen bevestiging gehad van uw betaling? Controleer dan op uw rekening of er geld is afgeschreven. Zo niet, dan raden wij u aan om de bestelling opnieuw te plaatsen. Is er al wel geld afgeschreven? Wanneer u geen bevestiging van ons hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Creditcard afgekeurd
Het kan gebeuren dat uw betaling met creditcard geweigerd wordt. Wij kunnen hiervan de redenen niet achterhalen. In dit geval zal uw bestelling geannuleerd worden en er zal niks worden afgeschreven. Wij raden u aan om uw bestelling nogmaals te plaatsen en te kiezen voor een andere betaalmethode, zoals iDeal of Afterpay. Of neem contact op met de klantenservice.

Bij de WandelExpert is intracommunautaire levering mogelijk. Wij exporteren dus goederen naar andere EU-landen, zoals België. Deze levering is belast met 0% BTW. Doet u een bestelling vanuit bijvoorbeeld België en wilt u graag uw BTW verrekenen? Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice. Zij regelen dit graag voor u.

Bezorgen en afhalen

Bij de WandelExpert worden alle bestellingen vanaf 40,- gratis thuisbezorgd door PostNL op een moment dat het u uitkomt. Het bezorgmoment bepaalt u zelf! Haalt u liever uw bestelling zelf op? Ook dat is mogelijk bij ons afhaalmagazijn in Waalwijk. Ook hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Meer informatie over bezorgen en afhalen vindt u hieronder.

Let wel op dat de levertijd altijd afhankelijk is van de levertijd die staat aangegeven op de productpagina.

Bezorgen
PostNL pakketdienst
De voorraadartikelen die met PostNL worden bezorgd, kunnen wij supersnel bij u bezorgen. Hierbij geldt voor 15.00 uur besteld, dezelfde dag verstuurd. PostNL levert op alle dagen, behalve op zondag.

Afhalen
Magazijn in Waalwijk
U kunt ervoor kiezen om uw bestelling zelf op te halen in ons afhaalmagazijn in Waalwijk. Uw bestelling ophalen kan van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 16:00 uur. Ons afhaaladres is Hertog Janstraat 2, 5141 KJ in Waalwijk (routebeschrijving). Wanneer u uw bestelling komt ophalen, dient u de bevestigingsmail van www.dewandelexpert.nl mee te nemen met daarin het ordernummer.

PostNL afhaalpunt
Het is ook mogelijk om uw bestelling af te halen bij het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt (keuze uit ruim 3.000 afhaalpunten). Het voordeel hiervan is dat u uw bestelling kan afhalen in uw eigen tijd en niet overdag thuis hoeft te blijven. Tijdens het bestelproces kunt u, wanneer mogelijk, deze bezorgmethode kiezen.

Alle bestellingen boven de €40,- worden gratis thuisbezorgd door PostNL. Wanneer u bestelling minder dan €40,- bedraagt, vragen wij een bezorgvergoeding van €4,95.

De levertijd van een product staat altijd vermeld op de productpagina. De artikelen die bij ons op voorraad liggen kunnen supersnel bezorgd worden. Daarnaast kan het voorkomen dat de levertijd van een product langer is, als deze bijvoorbeeld nog geleverd moet worden in ons magazijn door de leverancier. Tijdens het plaatsen van uw bestelling kun u zelf een dag kiezen uit de mogelijke bezorgdagen.

De levertijd is daarnaast afhankelijk van de bezorgoptie, PostNL of afhalen.

Levering via PostNL
De voorraadartikelen die met PostNL worden bezorgd, kunnen wij supersnel bij u bezorgen. Hierbij geldt voor 15:00 uur besteld, dezelfde dag verstuurd. PostNL levert op alle dagen, behalve zondag.

We houden u op de hoogte via e-mail. Daarnaast kunt u op uw orderstatus verschillende gegevens van uw order bekijken, zoals:

  • De (adres)gegevens
  • De bestelling
  • De bezorgdatum en het bezorgtijdstip (één werkdag van tevoren)
  • De factuur

Wanneer uw bestelling met PostNL wordt verzonden, krijgt u de dag voor levering ‘s avonds een mail met een Track & Trace code. Met deze code kunt u uw pakket volgen. Bovendien ziet u ook in welk dagdeel uw bestelling wordt bezorgd.

Wij doen ons best om ervoor te zorgen dat uw bestelling op tijd geleverd wordt. In enkele gevallen pakt het helaas niet uit zoals we zouden willen. Wanneer uw bestelling niet is geleverd op het verwachte bezorgmoment, kunt u een aantal zaken controleren:

  • Heeft u een Track & Trace code ontvangen in de verzendbevestiging? Controleer dan via de link of de leveringstijd mogelijk is verschoven.
  • Controleer of het bezorgadres dat u hebt ingevuld wel klopt.
  • Kijk in u brievenbus of u een ‘niet-thuis bericht’ hebt ontvangen. Het kan namelijk voorkomen dat de bezorger langs is geweest op een moment dat u niet thuis was.

Mocht het hierna nog steeds niet duidelijk zijn wanneer uw bestelling bezorgd wordt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Het kan voorkomen dat u niet thuis was tijdens het bezorgmoment. In dat geval laat de chauffeur een ‘niet-thuis bericht’ achter. Onze klantenservice zal dan contact met u opnemen om kosteloos een nieuwe afspraak in te plannen. U kunt ook zelf contact opnemen met onze klantenservice om een nieuwe bezorgafspraak te maken.

Staan alle bestelde producten wel op de pakbon, maar ontbreekt er een artikel bij uw bestelling? Neem dan direct contact op met onze klantenservice zodat zij het niet geleverde artikel zo snel mogelijk alsnog kunnen opsturen.

Retourneren en garantie

Is uw bestelling toch niet helemaal zoals u had verwacht? Dan heeft u als klant van de WandelExpert de mogelijkheid om uw bestelling retour te zenden. Laat ons binnen 14 dagen via het retourformulier weten dat u uw bestelling retour wilt sturen. Daarna heeft u nog eens 14 dagen de tijd om uw bestelling daadwerkelijk retour te sturen.

Blijkt uw product onverhoopt niet bruikbaar te zijn geraakt? Dan lossen wij dat voor u op! Stuur hiervoor een e-mail met een foto. Geef bij het onderwerp aan dat het om een service vraag gaat en geef vervolgens zo specifiek mogelijk aan wat de klacht is. Vervolgens zullen wij contact met u opnemen en een passende oplossing bieden.

De WandelExpert accepteert retouren wanneer deze voldoen aan de onderstaande retourvoorwaarden:
www.dewandelexpert.nl accepteert retouren wanneer:

  • Het artikel nog in de originele, onbeschadigde verpakking zit. Bij verbruiksartikelen mag de verpakking niet geopend zijn.
  • Het artikel compleet en onbeschadigd is.
  • Het artikel nog niet gedragen of gebruikt is en daarvan sporen bevat.
  • Het artikel wordt retour gestuurd met aangehecht prijskaartje.

Tip: probeer uw schoenen binnen uit op een zachte ondergrond.

Wanneer het geretourneerde product hier niet aan voldoet, zijn we genoodzaakt het artikel retour te sturen. Voor meer informatie verwijzen we u door naar de algemene voorwaarden.

Wilt u een artikel retour sturen? Volg dan de volgende stappen:

  1. Vul het retourformulier in.
  2. Verpak het artikel in de originele, onbeschadigde verpakking. Onderaan de pagina vindt u een acceptabel voorbeeld van een retourpakket. Vergeet niet uw gegevens aan het retourpakket toe te voegen zodat wij uw retour snel en foutloos kunnen verwerken. Dit kunt u doen door het pakket te voorzien van het afzender adres en de pakbon of een kopie van de orderbevestiging aan het pakket toe te voegen.
  3. Wanneer u de bestelling via PostNL hebt ontvangen, kunt u deze ook via PostNL terugsturen.

Plak het adres (zie retourformulier) op de verpakking en breng het pakket naar het dichtstbijzijnde PostNL kantoor. U ontvangt van de baliemedewerker een bon met daarop uw Track & Trace code. Aan de hand hiervan kunt u uw pakket volgen. Bewaar de bon goed, het dient namelijk als retourbewijs.

Ontvangst van de artikelen terug. Dit wordt gedaan via een bankoverboeking naar het rekeningnummer dat u bij het retourformulier hebt ingevuld. Heeft u via Afterpay besteld? Dan verloopt de terugbetaling via Afterpay (Neem voor vragen contact op met de klantenservice van Afterpay).

Terugsturen via PostNL

LandRetourkostenToelichting
Nederland€4,95Plaats de bijgevoegde retoursticker van PostNL op het
pakket.

Webshop bestellingen kunnen gratis worden geretourneerd in onze winkel. Zorg dat u het bijgevoegde retourformulier ingevuld meeneemt naar de winkel. Onze medewerkers helpen u vervolgens graag verder met uw retourzending in de winkel.

Voorbeelden retourverzending

Acceptabel verzondenonacceptabel verzonden
Voorzien van omverpakkingverzonden in productverpakking en hier het adreslabel op aangebracht, op geschreven of met tape geplakt
Voorzien van adres afzenderGeen adres afzender
Ordergegevens in pakket toegevoegdOnduidelijke wie de afzender is

Persoonlijk advies

Bij de WandelExpert kunt u voor persoonlijk advies altijd contact opnemen met onze adviseurs, echte schoen specialisten die regelmatig trainingen volgen om u zo goed mogelijk te kunnen helpen. Heeft u gevonden wat u zocht? Dan wordt uw bestelling zorgvuldig klaargemaakt in ons magazijn en zo snel mogelijk verstuurd.